poniedziałek, 11 lutego 2013

"Przed północą" 2013 (zapowiedź)

"Przed północą", dramat, 2013 r.
reż. Richard Linklater
scenariusz: R. Linklater, J.Deply, E. Hawke
oryg. "Before midnight"


"Przed północą" to długo wyczekiwana, trzecia część  losów Jesse'ego i Cecil. Prawie dekadę temu byliśmy świadkami spotkania bohaterów w Paryżu ("Przed zachodem słońca"). Ale wszystko zaczęło się 18 lat temu w Wiedniu gdzie dwójka nieznajomych stała się sobie nieoczekiwanie bliska ("Przed wschodem słońca").

Nigdy nie przepadałam za takimi historiami (melodramatami i innymi romansami), wręcz mnie one zniesmaczały swoim tanim romantyzmem i sentymentalizmem, ale duet Jesse'ego i Cecil (zwłaszcza w "Przed zachodem słońca") mnie zaintrygował i w pewien sposób oczarował.

Finał drugiej części był otwarty pozostawiając widzom szeroką drogę do własnych interpretacji. Przez 9 lat można było snuć własne domysły co do dalszych poczynań bohaterów. W końcu jednak mamy oficjalną wersje zdarzeń.

Czego możemy spodziewać się w "Przed północą"?

Oficjalne źródła są wyjątkowo skąpe w opisy treści. 
Po 9 latach spotykamy Jesse'ego i Celine w Grecji. Prawie dwie dekady minęły od ich pierwszego spotkania w pociągu do Wiednia.

Światowa premiera "Przed północą" odbywać się ma 11 lutego (czyli dokładnie dziś) podczas 63-ciego Międzynarodowego Festiwalu Filmowego w Berlinie. W 1995 roku na tym samym festiwalu pierwsza część trylogii ("Przed wschodem słońca") została uhonorowana statuetką Srebrnego Niedźwiedzia dla najlepszego reżysera.

8 komentarzy:

  1. Do "Przed zachodem słońca" zabieram się już od tak dawna, że już nawet o tym filmie zapomniałam. Chyba czas nadrobić i obejrzeć całą trylogię.

    OdpowiedzUsuń
  2. A ja z kolei bardzo chcę poznać w końcu całą trylogię! To mój plan na czas pooscarowy. Zwłaszcza, że akcja pierwszej części toczy się w Wiedniu, a uwielbiam to miasto.

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję bardzo za informację, słyszałam, że mają kręcić 3 część, ale nie wiedziałam kiedy, gdzie i jak :)
    "Przed wschodem słońca" jest jednym z piękniejszych filmów o miłości, jakie widziałam, tutaj idealnie pokazana jest miłość od pierwszego wejrzenia, a sam film nie jest ckliwy, tandetny, ale niesamowicie uroczy i mądry.

    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Rewelacyjna para, mistrzowskie dialogi i niezwykłe przemyślenia, nie mogę doczekać się kolejnego filmu z nimi w roli głównej!

    OdpowiedzUsuń
  5. Byłam uprzedzona do tej serii (chyba można tak powiedzieć, bo nie przepadam za Ethanem Hawke, ale jak obejrzałam to totalnie zmieniłam zdanie i co do niego jako aktora i ogólnie co do filmu. Jest rewelacyjny. Tzn. obydwie części są. Bardzo ciekawa forma, dialogi, no i jest chemia między bohaterami. I chciałoby żeby takie historie naprawdę się zdarzały ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja lubię Ethana, bo wybiera ciekawe role :) A jestem w stanie uwierzyć, że takie historie się zdarzają - to nie żadne sci-fi :>

      Usuń
  6. Pierwszy raz słyszę o tej trylogii :) Muszę się z nią zapoznać:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Obie poprzednie części to mój best film ever, więc na kontynuację czekam ze ...strachem i wielką nadzieją:)

    OdpowiedzUsuń

Wszystkie uwagi, spostrzeżenia, sugestie czy rekomendacje są mile widziane. Wszystkie zawsze czytam, choć nie zawsze odpisuje. Jeśli komuś faktycznie zależy na kontakcie ze mną to najlepszym sposobem będzie droga mailowa.

podobne

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...